استفاده از فوم بتن قسمت سه

چهارشنبه 15 اسفند 1397
15:39
mehdi

کاربردهای دیگر استفاده از فوم بتن

فوم بتن دارای کاربردهای متنوع در سازه‌هایی با کاربری مختلف است و کاربرد این ماده را می‌توان در بسیاری از سازه‌ها مشاهده کرد.

زیربنای جاده با فوم بتن

فوم بتن می‌تواند عملیات ساخت و ساز جاده‌ای را سبک‌تر کند. این ماده کمک می‌کند تا مشکل روش‌های ساخت سنتی جاده‌های سنگین که دارای نشست هستند، به ویژه در مناطق با زمین نرم حل شود. با ساخت زیربنای جاده‌ها از مواد سبک مانند فوم بتن، وزن کلی سازه می‌تواند به شدت کاهش یابد.

از آنجا که دامنه استفاده از فوم بتن بسیار متنوع بوده و با طیف وسیعی از چگالی‌ها در دسترس است ثابت شده که این یک ماده ایده‌آل و مقرون به صرفه برای حل این مشکل خواهد بود.

این ماده خاصیت عایق داشته و در صورت استفاده از آن در زیر بنای جاده‌ها از نفوذ رطوبت به سطح جلوگیری کرده و باعث خواهد شد دوام سطح جاده بالا رود که هزینه‌های نگهداری را به میزان قابل توجهی پایین خواهد آورد.

ساخت دیوار

فوم بتن را می‌توان برای ساخت دیوارها در محل ساخت و ساز مورد استفاده قرار داد. این می‌تواند با استفاده از قالب‌های سنتی یا قالب‌های پلی استایرن توخالی ساخته شود.

این یک روش ساخت سریع و ارزان با استفاده از عایق‌های حرارتی است. دیوار ساخته شده از فوم بتن فشرده با مقاومت 1200kg / m2 ، عایق حرارتی مشابهی با دیوار ساخته شده از بتن متراکم با 5 برابر ضخامت و دیوار ساخته شده از مصالح دیگر با 10 برابر ضخامت را به ارمغان می‌آورد. که می‌تواند نقش موثری در کاهش مصرف انرژی داشته باشد.

ساخت تونل

فوم بتن یک ماده ایده‌آل برای ساخت و تعمیر تونل است. این ماده هم برای پر کردن حفره‌های ایجاد شده در هنگام ساخت تونل و هم به هنگام ایجاد روکش برای پر کردن حفره‌های پشت تونل استفاده می‌شود.

ساخت کف

فوم بتن ماده بسیار خوبی برای ساخت و ساز کف را ارائه می‌دهد. این ماده برای ساخت زیر طبقه با سرعت زیاد با قیمت ارزان بسیار مناسب است و می‌تواند برای ساخت کف‌های مسطح و افزایش ارتفاع کف و همچنین برای عایق کاری استفاده شود. به راحتی شکل گرفته و تمامی شکاف‌ها را پر می‌کند و می‌توان به راحتی بر روی آن کف سازی را انجام داد.

بلوک‌های پیش ساخته سبک

روش سنتی ساخت بلوک‌های پیش ساخته سبک شامل افزودن پودر آلومینیوم به مخلوط ملات خیس و سپس اتوکلاو کردن آن است. این روش به دلیل آلودگی ناشی از آن محبوب نیست. فوم بتن یک جایگزین سازگار با محیط زیست است زیرا هیچگونه ماده آلاینده در تولید آن وجود ندارد و تمام مواد مورد استفاده غیر خطرناک هستند. این ماده وزن سبکی دارد که آن را برای مصارف مختلف مناسب می‌سازد.

کارهای زیرساختی

فوم بتن می‌تواند در انواع مختلف پروژه‌های زیرساختی استفاده شود، از جمله: ایجاد ثبات در خاک‌های زیرزمینی پس از زمین لرزه، طرح‌های گسترش بزرگراه، احیاء زمین و پر کردن بندرها.

از آنجا که این موارد در خاک نرم فرو نمی‌روند، توسعه مجدد آنها می‌تواند خیلی سریع‌تر پس از شروع پروژه با استفاده از روش‌های سنتی انجام شود. به دلایل مشابه، این ماده همچنین برای زیرساخت‌های جاده‌ای ایده‌آل است.

آتش خاموش کن

ویژگی‌های مقاومت در برابر آتش فوم بتن آنها را به یک ماده ایده‌آل برای مقابله با آتش در ساختمان‌هایی که فضاهای بزرگ بدون جداکننده دارند تبدیل می‌کند. این ماده برای جلوگیری از نفوذ آتش به بخش خدماتی بین طبقه‌ها و سقف در ساخت و سازهای مدرن و همچنین برای محافظت از طبقه‌های چوبی در خانه‌های قدیمی استفاده می‌شود.

عایق صوتی

فوم بتن موجب کاهش سر و صدای فضای بیرونی و یا ناشی از ضربه می‌شود. بنابراین، این یک ماده ایده‌آل برای دیوارهای داخلی و کف‌های معلق در ساختمان‌های چند طبقه، به ویژه آنهایی است که دارای استفاده‌های عمومی هستند، خواهد بود.


[ بازدید : 123 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فوم بتن ، تولیدکننده بتن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]