هزینه‌ها و مزایای فوم بتن در ساخت و سازهای مسکونی

چهارشنبه 4 ارديبهشت 1398
14:11
mehdi

مفهوم ارزیابی ارزش هر چیزی یک هنر است که به عنوان یک علم شناخته می‌شود. این مشاهدات به ویژه مربوط به تصمیمات مربوط به خرید خانه جدید است. یک فرد می‌تواند بهترین ارزش را در کمترین هزینه یا بالاترین کیفیت تعریف کند، در حالی که فردی دیگر این تصمیم گیری را صرفا بر مبنای ارزش‌های خالص یعنی آسایش، زیبایی شناسی، آرامش ذهنی انجام می‌دهد.

صرف نظر از روش تعیین ارزش، خریدار، سازنده و یا طراح باید تصمیمات آگاهانه‌ای را در مورد گزینه‌های ساخت و ساز خانه اتخاذ کند. این راهنما برای رفع این نیاز بر اساس ارزیابی هزینه‌ها و مزایای استفاده از فوم بتن در ساخت خانه یا دیگر ساختمان‌های مشابه آماده شده است.

از طریق مطالعات متعدد در مورد ساخت فوم بتن، مشخص شده است که استفاده از فوم بتن برای دیوارها به طور کلی نسبت به پوکه ریزی و یا استفاده از دیگر مواد هزینه کمتری خواهد داشت.

به عبارت دیگر، اجرای کف به وسیله پوکه نیازمند پوشاندن روی لوله‌ها به وسیله ملات سیمان، کارگر، انتقال پوکه به طبقه مورد نظر و هزینه‌های پنهان دیگر از قبیل بالا رفتن زمان اجرای کار و غیره خواهد شد. هزینه فوم بتن باید در برابر مزایای بلند مدت آن ارزیابی شود.

مزایای متعددی از فوم بتن‌ها در این راهنما مورد بحث قرار می‌گیرند که به میزان قابلیت اطمینان بر اساس داده‌های فنی و تجزیه و تحلیل در دسترس هستند.

مزایای ساخت و ساز خانه‌ها با فوم بتن

ایمنی سازه‌ای: این عامل شامل توانایی فوم بتن برای مقاومت در برابر خسارت و حفاظت از ساکنین در برابر آتش، باد، زلزله و سیل است. از بین این موارد، مقاومت ذاتی فوم بتن در برابر بارهای شدید باد، از جمله طوفان و گردباد، بیشتر قابل توجه است.

راحتی: اگر چه تا حدودی غیر معمول است، راحتی با مسائل مهمی مانند عایق بودن در برابر انتقال دما از دیوارها و سقف در خانه و آرامش و یا ویژگی‌های صوتی در خانه همراه می‌شود. ساخت و ساز با فوم بتن باعث بهبود کاهش سر و صدا نسبت به روش‌های معمول ساخت و ساز خانه می‌شود و در برابر انتقال دما نیز عایق است.

بهره‌وری انرژی: بهره وری انرژی به معنای حفظ توانایی شرایط مناسب زندگی در محیط داخلی (به عنوان مثال تهویه مطبوع یا گرمایش) با هزینه انرژی ماهانه کمتر است. ساخت و ساز با فوم بتن به طور کلی باعث افزایش بهره‌وری انرژی نسبت به روش‌های استاندارد ساخت خانه می‌شود.

فوم بتن

دوام: این عامل با توانایی ساخت و ساز یا مواد برای مقاومت در برابر فرسایش، پوسیدگی، خوردگی، حمله آفت، و دیگر اشکال تخریب است که ممکن است در طول زمان همراه باشد. در حالی که بتن به شدت به خاطر مقاومت در برابر تخریب شناخته می‌شود، فوم بتن نیز به اندازه کافی استحکام و دوام بالایی برای ساخت و ساز استاندارد یک خانه را دارد.

برخی از مزایای ساخت و ساز فوم بتن مرتبط با کاهش هزینه‌های ماهانه خانه، با کاهش قبض برق و انرژی است. بر اساس هزینه‌های ماهانه برای داشتن خانه‌ای معمولی که در بالا توضیح داده شد، ساخت و ساز خانه با فوم بتن به مقدار قابل توجهی در هر ماه (به دلیل کاهش هزینه‌های ماهانه انرژی) در مقایسه با یک خانه معمولی از هزینه‌ها خواهد کاست.

یافته‌های زیر به بررسی نتایج اصلی این مطالعه می‌پردازد

  1. هزینه ساخت و ساز فوم بتن در حدود 3 تا 5 درصد کمتر از هزینه‌های ساخت خانه‌های کف سازی شده با پوکه در بازار امروز است.
  2. نسبت به شیوه‌های ساخت و ساز استاندارد، ساخت و ساز با فوم بتن مزایای عملکردی متعددی را ارائه می‌دهد.
  3. بر اساس هر یک از مزایای استفاده از ساخت و ساز با فوم بتن، به طور کلی به روز رسانی سازه‌های استاندارد برای دستیابی به عملکرد معادل، مقرون به صرفه‌تر است.
  4. عموما ساخت و ساز با فوم بتن براساس مزایای تجمعی اقتصادی‌تر و کاربردی‌تر است.
  5. ویژگی عملکردی که بیشترین اهمیت فنی برای ساخت با فوم بتن را دارد، ایمنی سازه است.
  6. بر اساس نتایج فوق، هزینه و مزایای ساخت و ساز فوم بتن بیشترین جذابیت را به عنوان یک بسته پیشنهادی با تاکید ویژه بر عملکرد سازه‌ای، مطلوب ارائه می‌دهد.

[ بازدید : 116 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فوم بتن ، تولیدکننده بتن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]