کروم‌گیری؛ ویژگی‌ها و روش اجرا

چهارشنبه 9 آبان 1397
13:16
mehdi

قبل از انجام بسیاری از مراحل ساخت ساختمان، باید کروم‌گیری انجام شود. مثلاً کچ‌کار برای گچ و خاک کردن دیوارها ابتدا کروم‌گیری می‌کند یا سنگ‌کار برای سنگ کردن ابتدا نمای ساختمان، راه‌پله و... را ریسمان‌کشی می‌کند. کروم‌گیری خوب سبب می‌شود که هم ملات مورد نیاز با مقدار مناسب در همه‌جا پخش شده باشد و هم سطح نهایی که ایجاد می‌شود کاملاً تراز و مسطح باشد.

اهمیت کروم گیری

اگر در هر مرحله، تراز کردن ساختمان نادیده گرفته شود، در مراحل بعدی باید خطای آن را جبران کرد. جبران کردن ناترازی‌های موجود در ساختمان با استفاده از ملات و مصالح انجام می‌شود و باعث افزایش هزینه و افزایش وزن ساختمان می‌شود.

در دیوارکشی اولیه با ریسمان کشیدن، در ساخت فونداسیون با صفحه ستون گذاشتن و... تلاش می‌شود که ساختمان در همه‌ی مراحل ساخت کاملاً تراز باشد. حتی گاهی در گودبرداری، با استفاده از لیزر کف گودال را دقیقاً تراز و اندازه می‌کنند؛ رعایت این مسئله سبب می‌شود در اجرای فونداسیون، بتن به اندازه‌ی بهینه ریخته شود. تراز بودن گودال در صفحه ستون گذاشتن نیز تأثیر مثبت دارد و باعث می‌شود که ساختمان از پایه تراز شود و در طبقات اختلاف سطح ایجاد نشود.

مراحل کروم گیری کف ساختمان

کفسازی ساختمان با هر روشی که صورت بگیرد ( فوم‌بتن یا پوکه) باید کروم‌گیری را انجام داد. برای کروم‌گیری صحیح ابتدا بالاترین سطح واحد یا بالاترین سطح کل واحدهای یک طبقه (بسته به نظر کارفرما) را پیدا می‌کنیم. برای این منظور از لیزر کمک می‌گیریم. سپس همه جای ساختمان به صورت نقطه‌ای کروم‌گیری می‌شود. در یک واحد ۱۰۰ متری تقریباً ۳۰ کروم نقطه‌ای انداخته می‌شود. تعداد زیاد کروم‌ها سبب می‌شود که همه جای ساختمان در موقع کفسازی تراز شود و مصالح کفسازی ( اجرای فوم بتن یا پوکه) به اندازه‌ی مناسب و بهینه مصرف شود. کروم‌گیری با کیفیت سبب می‌شود که ارتفاع واحدها (از کف تا سقف) کوتاه نشود و هزینه‌های زیادی که برای اسکلت و فونداسیون شده است، به هدر نرود.

[caption id="attachment_6075" align="aligncenter" width="800"]کروم بندی قبل از اجرای فوم بتن در مرحله سفیدکاریکروم بندی قبل از اجرای فوم بتن در مرحله سفیدکاری[/caption]


[ بازدید : 105 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فوم بتن ، تولیدکننده بتن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]