مواد، خصوصیات، مزایا و روش‌های تولید فوم بتن بخش دو

پنجشنبه 8 آذر 1397
18:02
mehdi

در مقاله قبل به تاریخچه و شیوه‌های تولید فوم بتن اشاره کردیم و در اینجا می‌توانید اطلاعات بیشتری از فوم بتن ایرانیان بدست بیاورید.

مواد سیمانی اضافی مانند خاکستر هوابرد و سرباره برآمده از کوره دمشی و خردشده بسیار زیاد در ساخت ترکیبات فوم بتن به کار گرفته شده‌اند. مقدار خاکستر هوابرد استفاده شده از 30 تا 70 درصد متفاوت می‌باشد. GGBFS سفید از 10 تا 50 درصد متفاوت است. اینها مقدار سیمان به کار رفته و در نتیجه هزینه‌ها را کاهش می‌دهند.

روش قبل از فوم در تولید فوم بتن

کامیون دارای مخلوط آماده، مواد پایه را به محل می‌آورد. از سمت دیگر کامیون، فوم پایه به بار کامیون اضافه می‌شود، در حالی که مخلوط کن در حال چرخیدن است. بنابراین، مقادیر کم فوم را می‌توان برای استفاده‌های کوچک مانند گروت کاری یا پر کردن چاله‌ها درست کرد.

این روش می‌تواند باعث تغییر چگالی فوم بتن از 300 تا 1200 kg/m3 شود. فوم وارد شده دارای 20 تا 60 درصد هوا خواهد بود. نسخه نهایی فوم را می توان توسط کاهش مواد پایه دیگر محاسبه کرد. چرا که همه این کارها در کامیون انجام می‌پذیرند.

کنترل هوای ثابت و چگالی در این روش تا حدودی دشوار می‌باشد. بنابراین، باید درجه حداقل و حداکثر محصول نهایی مشخص شده و بر طبق آن پیش رفت.

زمانی که فوم ساخته می‌شود، آن را با مخلوطی از ملات سیمان ترکیب می‌کنند که دارای نسبت آب 0.4 تا 0.6 می‌باشد. اگر ملات خیس باشد، فوم بی ثبات خواهد بود. اگر بیش از حد خشک باشد، مخلوط کردن آن بسیار سخت خواهد بود.

ساخت بتن فوم شده

ساخت بتن فوم شده به همراه چگالی ساخته شده متفاوت است. به صورت کلی، بتن فوم شده که چگالی کمتر از 600kg/m3 دارد دارای سیمان، فوم، آب و همچنین اضافاتی از خاکستر هوابرد یا سنگ آهنگ خواهد بود.

برای به دست آوردن چگالی‌های بالاتر می‌توان از ماسه استفاده کرد. مخلوط پایه برای بتن‌های فوم شده سنگین‌تر 1:1 تا 1:3 می‌باشد، که برای سیمان پرتلند یک چگال افزا می‌باشد.

برای چگالی‌های بالاتر، فرض کنیم بالاتر از 1500 kg/m3 از چگال افزا و ماسه بیشتری استفاده می‌شود. برای کاهش چگالی، مقدار چگال افزا باید کاهش یابد. پیشنهاد می‌شود که فوم بتن با چگالی کمتر از 600 kg/m3 از بین رود.

سیمان برای فوم بتن

سیمان فوم بتن

سیمان پرتلند معمولی بیش از انواع دیگر به کار می‌رود، اما سیمان‌هایی که سریعا سفت می‌شوند نیز قابل به کار بردن هستند. اجرای فوم بتن می‌تواند بازه وسیعی از سیمان‌ها و ترکیبات دیگر را دربرگیرد؛ برای مثال، 30 درصد سیمان، 60 درصد خاکستر هوابرد و سنگ آهک به مقدار 10 درصد. چگالی سیمان از 300 تا 400 kg/m3 متفاوت می‌باشد.

ماسه برای فوم بتن

اندازه حداکثر ماسه به کار برده شده می‌تواند 5 میلی متر باشد. استفاده از ماسه‌های بهتر تا اندازه 2 میلی متر که از سرندی با سوراخ های 600 میکرونی رد می‌شوند، می‌تواند از 60 تا 95 درصد متفاوت باشد.

گاز سیلیکا را می‌توان برای افزایش قدرت اضافه کرد که تا حدود 10 توان کاربرد دارد.

فوم

پروتئین‌های هیدرولیزشده یا رقیق کننده‌های ترکیبی از رایج‌ترین انواعی هستند که فوم‌ها بر اساس آنها ساخته می‌شوند. فوم ساخته شده بر اساس مواد ترکیبی ساده‌تر ساخته شده و ارزان‌تر هستند. آنها را می‌توان برای مدتی طولانی‌تر انبار کرد.

برای ساختن این فوم‌ها انرژی کمتری مورد نیاز است. فوم ساخته شده بر اساس پروتئین پرهزینه‌تر هستند اما قدرت و عملکرد بالایی دارند. این فوم دو نوع دارد: فوم خیس و فوم خشک.

فوم‌های خیس با چگالی کمتر از 100 kg/m3 برای ساختن دستگاه فوم بتن توصیه نمی‌شوند. آنها ساختار حبابی شلی دارند. برای به دست آوردن روزنه‌های مناسب، کنشگر و آب با یکدیگر ترکیب می‌شوند. این فرآیند فومی تولید می‌کند که حباب‌هایی با اندازه 2 تا 5 میلی متر دارد.

فوم خشک در کل ماهیت مقاوم‌تری دارد. محلول آب و کنشگر فوم وارد یک محفظه مخلوط کننده دارای کمپرسور هوا می‌شوند. فوم تولید شده حباب‌هایی دارد که اندازه آنها از حباب‌های فوم خیس کوچکتر می‌باشد. آنها کمتر از 1 میلی متر می‌باشند. این امر ساختاری منظم از حباب‌ها را تولید خواهد کرد.

منبع


[ بازدید : 103 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فوم بتن ، تولیدکننده بتن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]