5 نکته در مورد ساخت و ساز با استفاده از بتن عایق بخش یک

چهارشنبه 27 شهريور 1398
13:27
mehdi

از آنجا که آیین نامه‌های ساختمان خواستار تدابیر مقاومتی بیشتر و عایق کاری کارآمدتری هستند، سازندگان خانه‌ها و مصرف کنندگان باید به دنبال استراتژی‌های ساختمانی باشند که این الزامات را با کمترین هزینه تامین کند. به همین دلیل خانه‌های ساخته شده با مصالح بتن عایق (ICF) به یک گزینه محبوب در شرایط آب و هوایی مختلف شده‌اند.

مصالح بتن عایق (ICFs) به صورت دیوارهای ساخته شده از بتن هستند که در محل ساخته شده و بین دو لایه عایق قرار می‌گیرند و معمولا با فوم‌های عایق پلی استایرن (EPS) پر می‌شوند. بلوک‌های فومی به عنوان اتصالات در مفاصل قرار می‌گیرند، که با میله‌های فولادی تقویت شده به هم متصل می‌شوند. آنها فضاهایی عایق با بهره‌وری انرژی بالا ارائه می‌دهند. همچنین، ICF‌ها به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مناسب استفاده در مناطق آب و هوایی شدید هستند.

در ساخت ICF، دو وجه عایق بلوک‌های فومی با یک اتصال دهنده یا جان جدا شده و فوم بتن در داخل حفره ریخته می‌شود. بلوک‌های فومی در محل قرار می‌گیرند تا نقش عایق را در طول عمر ساختمان ایفاء کنند. هر نوع مصالح سنتی از چوب گرفته تا آجر می‌تواند در وجوه داخلی و خارجی آنها اعمال شود. در داخل و خارج خانه‌های ICF می‌توانید از هر سبک معماری دلخواهی استفاده کنید.

1. خانه‌های ICF از بسیاری از تکنیک‌های ساختمانی دیگر برتر هستند

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از مصالح بتن عایق یا ICF، عایق کاری پیوسته در هر دو طرف دیوار است که به طور عملی حفره حرارتی و هدر رفت انرژی را از بین می‌برد. یک خانه ICF می‌تواند هزینه‌های انرژی شما را نصف کند و شاخص HERS آن در محدوده 40-50 است، که این بدین معنی است که در مقایسه با کدهای ساختمانی موجود 50 تا 60 درصد برتر هستند.

بر اساس گزارش وزارت مسکن و شهرسازی ایالات متحده تحت عنوان “هزینه‌ها و مزایای استفاده از عایق‌هایی از جنس بتن برای ساخت و ساز مسکونی”، مقایسه میدانی ساختمانی مشابه ICF و ساختمان‌های معمولی، نشان می‌دهد که ساخت دیوار ICF می‌تواند20 تا 25 درصد در هزینه‌های سالانه گرمایش و سرمایش صرفه جویی کند.

برای دستیابی به یک سطح مشابه عملکرد انرژی، یک خانه معمولی نیاز به «ارتقای بهره‌وری انرژی» دارد که 2640 دلار برای یک خانه با ارزش 200،000 دلار (یا حدود 1.32 دلار در هر فوت مربع مسکونی) هزینه دارد. این مقدار معادل حدود یک سوم تفاوت هزینه بین ICF و ساختمان معمولی است.

طبق گزارش HUD، بسیاری از صاحبان خانه ICF که مایل به پرداخت هزینه اضافی برای صرفه جویی در هزینه انرژی هستند، حرفی از مزایای ایمنی و راحتی آنها به میان نمی‌آورند.

2. ساخت و ساز ICF نیازی به هزینه بیشتری ندارد

پاسخ کوتاه به این سوال: “چقدر باید برای ساخت یک خانه ICF هزینه شود؟”، این است: بستگی دارد. این مورد به بازار محلی به لحاظ هزینه مصالح خام و نیروی کار و تجربه پیمانکاران بستگی دارد.

اما در این بین هزینه‌های مربوط به خانه‌های معمولی نیز وجود دارد.

پس از مطالعات متعدد در خصوص هزینه‌های ساخت و ساز مصالح بتن عایق یا ICF، HUD اعلام کرد که ساخت و ساز دیوارهای ICF به طور کلی حدود 3 تا 5 درصد به قیمت کل یک خانه معمولی و زمین آن (حدود 5 تا 10 درصد از هزینه ساخت و ساز خانه) می‌افزاید. طبق گزارش HUD، “به عبارت دیگر، هزینه اضافه شده حدود 2 تا 4 دلار در هر فوت مربع از مساحت یک خانه معمولی است. برای یک خانه معمولی 2500 فوت مربعی، دو طبقه با پارکینگ (قیمت فروش 180،000 دلار)، هزینه اضافی در حدود 7000 دلار است. البته هزینه اضافی ساخت و ساز ICF باید در برابر مزایای بلند مدت آن در نظر گرفته شود.”

3. ساخت و ساز ICF باعث کاهش هزینه‌ها در بقیه بخش‌های خانه می‌شود

هزینه‌های ساخت و ساز فقط بخشی از کل هزینه ساخت و ساز و مالکیت آن است. از آنجا که خانه‌های ICF بهره‌وری انرژی بالایی دارند، تجهیزات گرمایش و سرمایش می‌توانند از خانه‌های معمول کوچکتر باشند. این می‌تواند هزینه نهایی خانه را تا 0.75 دلار در هر فوت مربع کاهش دهد. طبق ادعای EPS Industry Alliance، برای یک ساختمان تجاری ساخته شده از بتن هزینه اضافی خالص حدود $ 0.25 تا $ 3.25 است. این هزینه‌های اضافی ممکن است ناشی از ضخامت دیوار و هزینه‌های اضافی برای نصب پنجره‌ها و درب‌ها و همچنین اثرات هزینه‌های غیر مستقیم لوله کشی، تهویه مطبوع و تاسیسات الکتریکی باشد. EPS-IA ادعا می‌کند که ساخت یک خانه از مصالح ICF می‌تواند در حدود 2 دلار بیشتر در هر فوت مربع به طور متوسط ​​هزینه داشته باشد همچنین ویژگی‌های خاص معماری یا مسائل مربوط به محل ساخت می‌تواند تاثیرگذار باشد.


[ بازدید : 144 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فوم بتن ، تولیدکننده بتن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]