مزایای استفاده از مواد بتنی سبک وزن سلولی

پنجشنبه 4 ارديبهشت 1399
9:43
mehdi

مواد بتنی سبک وزن سلولی دارای چندین مزیت، مرتبط با کاربردهای متنوع این مواد است. در زیر توضیحاتی درباره هر کدام از این مزایا آورده شده است.

  1. وزن سبک
  2. مقاوم در برابر آتش
  3. عایق حرارتی
  4. جذب صدا و عایق صوتی: چگالی کم خاصیت عایق صوتی ماده را افزایش می‌دهد.
  5. سازگار با محیط زیست : مواد بتنی سبک وزن سلولی مبتنی بر خاکستر بادی مناسب برای محیط زیست هستند. زیرا از تجمع مواد آلاینده (خاکستر) که یکی از زباله‌های فرآورده‌های صنعتی است، جلوگیری می‌کند.
  1. مقرون به صرفه به غیر از استفاده مفید از ضایعات صنعتی، افزودن خاکستر بادی نیز باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در تولید محصولات سیمانی می‌شود. از این رو به طور قابل توجهی هزینه ساخت را کاهش می‌دهد.
  2. ضد موریانه بوده و نسبت به انجماد مقاوم است. بتن سبک وزن سلولی نیز ضد موریانه بوده و در مقابل انجماد مقاوم است.
  3. وزن سبک: بتن سبک سلولی دارای وزن کمی است و بنابراین در مدیریت وزن مصالح ساختمانی و کارهای حمل و نقل تاثیر مثبت دارد. از طرف دیگر بتن معمولی بسیار متراکم بوده و کار با آن دشوار است، به خصوص هنگامی که فرم پیدا کرد.
  4. مقاومت در برابر آتش: در CLC، حباب‌های هوا در ساختار آن، وظیفه بالا بردن مقاومت این ماده را در برابر آتش سوزی دارند. صرف نظر از محدوده چگالی، دیواره‌های CLC غیر قابل احتراق هستند و می‌توانند ساعت‌ها آتش سوزی را تحمل کنند.
  5. عایق حرارتی: فوم بتن با کاهش چگالی به عنوان یک عایق حرارتی عالی عمل می‌کند. اگر چه در این چگالی از نظر قدرت هیچگونه قابلیت اطمینان ساختاری ندارد.

کاربردهای مواد بتنی سبک وزن سلولی

  • بتن سبک وزن سلولی به عنوان عایق حرارتی به صورت آجر و بلوک‌های بالای سقف‌های مسطح یا دیوارهای بدون بار استفاده می‌شود.
  • پر کردن محفظه‌های بزرگ با استفاده از مواد با مقاومت نسبتا کم برای لوله‌های فاضلاب قدیمی، چاه‌ها، انبارها و زیرزمین‌های بلااستفاده، مخازن ذخیره سازی، تونل‌ها و مترو با استفاده از این ماده مقرون به صرفه خواهد بود.
  • تولید پانل دیواری که به صورت عایق حرارتی نیز عمل می‌کنند.
  • برای حفظ کردن تعادل آکوستیک بتن.
  • ریختن روی تیرچه‌های سقف ساختمان.
  • تولید ویژه کاشی‌های سرامیکی سبک وزن و مقاوم در برابر حرارت.
  • برای اهداف زهکشی آب در زمین‌های خاکی.
  • کاربرد در پل‌ها برای جلوگیری از انجماد.
  • برای پر کردن تونل و شافت و ساخت بتن سبک وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • تولید بتن سبک Perlite.

تفاوت بین بتن سبک وزن و بتن هوادهی شده

فوم بتن اغلب با بتن هوادهی شده اشتباه گرفته می‌شود. در بتن هوادهی شده حباب‌ها به دلیل واکنش پودر آلومینیوم با هیدروکسید کلسیم و سایر ترکیبات قلیایی از نظر شیمیایی تشکیل می‌شوند. بتن هوادهی شده با مخلوط کردن ماده تولیدکننده گاز به بتن تولید می‌شود. از طرف دیگر فوم بتن با استفاده از تکنیک کاملا متفاوت، تولید می‌شود. مواد بتنی سبک وزن سلولی به دلیل خاصیت خاص و کاربردی بودن آن، کاربرد گسترده‌ای دارد و هم اکنون در سراسر دنیا برای پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این امر با توجه به افزایش آگاهی در مزایای این ماده در مورد کنترل آلودگی محیط زیست و مقاومت در برابر عبور صدا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

همراه با آسان بودن تولید و ویژگی‌ها و سودآوری آن، ویژگی‌های آن در برابر آتش، آن را به یکی از مصالح ساختمانی مورد تایید سازندگان و معماران در سراسر جهان تبدیل کرده است. می‌توانید انواع مختلف این ماده را از فوم بتن ایرانیان تهیه کنید. تمامی محصولات، مطلبق با استانداردها تولید می‌شوند و برای کارهای مختلف کارایی مناسبی خواهند داشت. هر چگالی که مورد نظر شما باشد را با بهترین کیفیت ارائه خواهیم داد.


برچسب ها: فوم بتن ,
[ بازدید : 365 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فوم بتن ، تولیدکننده بتن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]